TIPS FÖR ANSIKTE OCH KROPP

Hej! Nu tänkte jag ge ut en av mina tips som jag tycker är skit bra! Är det några som har pormaskar och finnar? Eller bara vill sköta om sin hy? Eller kanske slitet hår och lätt blir fett?

Jag har haft en hel del porer och mitt hår brukade bli fett och slitet, men nu har jag gjort något åt det!


Så som jag gör är; 

- Använder du smink under dagen och ska duscha på kvällen använd 'Nivea Pure Cleansing wipes'  för att ta bort sminket
- Gå in i duschen, blöt ner håret såklart
- Sedan använder du 'Sunsilk co-creations' (röd/orange förpackning) som kan sitta i några sekunder
- Redan efter du sköljt ut schampoot så känner du hur håret börjar bli mjukt och lent

- Sedan lägger du i 'Dove repair therapy' (vit/rosa förpackning) och låt det vara kvar i håret när du masserat in det i håret
- Medans balsamet sitter i kan du använda 'Barnängen NutriSkin' (kroppstvål, vit/lila förpackning) och hälla på en skrubb-vante eller skrubb-svamp, då du skrapar bort all överbliven hud och gör det mjukt och lent! 
- Du kan skrubba i ansiktet också så det blir lent där med. 

När du är klar med allt det här så är du i stort sett klar i duschen, det är ju jag iallafall. 

Efter det så är du kvar i badrummet, men då vid handfatet. 
När du går ut ur duschen torkar du antagligen av ditt ansikte så det blir torrt. 

Gör så som mig då; 

- Spola vattnet tills det blir ljummet vatten (alltså mellan varmt)
- Dutta handduken lite försiktigt mot huden så det fortfarande är blött men inte rinner
- Sen tar du lite 'Nivea Clean Deeper' eller 'Nivea Skin Refining scrub' och dessa goa grejer förebygger orenheter i hyn och rengörs med pärlor (detta behövs dock inte göra varje dag, kanske varannan eller var tredje dag)
- När du har kletat in detta i ansiktet ska du skölja av det i ljummet vatten fortfarande, sedan torka av med handduk tills det är torrt
- Använd sedan återfuktande nattkräm som heter 'Nivea Expert Lift Day Care'

Detta gör skillnad kan jag lova! Men jag kan inte lova att det hjälper mot alla, men min hud klarar av det iallafall och jag ÄLSKAR det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack =):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg? =):

Har du något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0