SVAR PÅ TAL

Anonym;
Varför slutar man inte röka innan man planerar barn? Känns inte som planerat då. Vill man barnets bästa slutar man innan. 

Svar;
För det första är det inte någon annan som bestämmer vad jag ska göra, right? Och sen är det inte skadligt i början av graviditeten som det är senare när fostret är större och tar åt sig allting. Jag är på god väg och gör mitt eget val. Och sedan så hade vi sex oskyddat och bestämde oss för att, händer det så händer det då behåller vi det och vi visste inte att det skulle gå så fort. Istället för att vara anonym så kan du skriva med namn och efternamn ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie - 20år och blivande 3-barnsmorsa!

Alkohol, nikotin och andra droger är EXTRA skadligt tidigt under graviditeten eftersom det är en känslig period.

2012-05-13 @ 22:51:30
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/
Postat av: Elinor kusin

Håller med föregående talare. Det där som du skriver carro är bullshit. Det är NU hjärnan bildas, det är nu det är som farligast! Skärpning nu.

2012-05-15 @ 11:58:22
Postat av: Celina

Dom enda som skulle skriva något sådant som "Elinor kusin" är dom som aldrig varit beroende av något. Därför inte har någon aning om hur jobbigt det är trots att man har en "bebis" i magen. Är själv i v8 och har fortfarande inte slutat helt

2012-05-15 @ 22:44:55
Postat av: Anonym

Första veckorna är det som farligast med sånt. Det är då ALLT innuti din bebis bildas, hjärna, hjärta osv. Senare när bebisen är klar med det inre, DÅ är det MINDRE skadligt för barnet, men fortfarande skadligt!

2012-05-17 @ 08:50:31
Postat av: Emelie - 20år och blivande 3-barnsmorsa!

Celina: Elinor kusin skriver att hon håller med mig, alltså tar jag din kommentar som att den är menad emot mig också. Jag har själv rökt, jag VET att det är jobbigt att sluta. Jag rökte graviditeten igenom med min första, andra slutade jag och har inte börjat sen dess. Det handlar om vilja! Efter 3 dagar är det inte alls så jobbigt.

2012-05-17 @ 18:03:25
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack =):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg? =):

Har du något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0