FÖRLOSSNINGEN

Här kommer en kortfattad förlossningshistoria ;)

Den 30e december runt 18 tiden satt jag och sambon framför tvn och kollade på film. Jag och Patrik pratade lite med magen och Patrik skojade och sa; 

- Bebis, det är mamma som bestämmer när du ska komma ut.

Och jag skojar och säger; 

- Du kan gärna få komma ut idag! 
Jag var lite trött på att vara gravid och ville bara ha ut min ängel. 

Lite senare på kvällen runt 20.00 så började jag känna av lite förvärkar som inte gjorde mig så mycket, & jag brydde mig inte eftersom alla säger att det bara är förvärkar så jag fortsatte som vanligt. 

När klockan slog 21 så gjorde ont så in i HELVETE, jag kunde inte gå - sitta eller ligga ner. Men Patrik envisades om att det bara var förvärkar för bebis skulle ju inte komma ut förrän i Januari.. trodde vi. 

Så vi åkte hem till Patriks föräldrar, bil färden dit var inte rolig.. Och jag klarade inte av att vara kvar där, så Patriks pappa skulle köra in oss, men vi kom så långt som till mina föräldrar och då ringde vi ambulans som fick hämta oss, jag tog en hel del lustgas.. UNDERBART! 

Och vi kom in till sjukhuset vid 22.00, och där tog jag lite mer lustgas medans dom skulle kolla hur mycket jag öppnat mig och jag var öppen 7 cm, inte konstigt att jag hade så fruktansvärt ont. Efter 15 min på sjukhuset var jag öppen 8 cm så det gick fort.

Och efter 30 min där inne satte dom in epidural i ryggen på mig och det var det goaste! Då kunde jag slappna av. Men eftersom jag var såpass öppen tog dom ingen hög dos av epiduralen så jag hade ju fortarande känsel i ben och så. 

Och klockan 23.32 kom min dotter ut, vilken JÄVLA känsla! Min dotter, hos mig, i min famn. 
Vi bestämde oss att hon ska heta Julia, det är en liten Julia. 

48 cm lång och 3334gr vägde hon. ♥


Ingen stor mage inte! & min älskade lustgas. 


Och här ligger Julia 30 min efter förlossningen. 

Måste också tillägga att vi åkte hem från BB 14 timmar efter att Julia kommit ut! Dröm förlossning ;)
Är det något ni undrar så skriv ett mail till mig på [email protected] eller skriv en kommentar här. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Så söt hon är!
Grattis och lycka till med allt! :)

2013-01-21 @ 18:58:11
Postat av: Anonym

fast det är ju inte så att man tappar länsel i benen.. det kam hända visa men beror inte på hur stark dos det är. sen är det väl samma dos man får man visa kan behöva fylla på den när den släpper.

2013-01-21 @ 18:59:37

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack =):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg? =):

Har du något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0